Multi-inzetbare animatie voor AE

Voor AE, dat een sterke focus legt op het welzijn en de talenten van medewerkers onder het Great Place to Work-traject, wilden we een herkenbaar en dynamisch campagnebeeld ontwikkelen. De uitdaging was om op een speelse manier duidelijk te maken dat ‘AE’ers zoveel meer zijn dan hun job’, en om een flexibel inzetbare animatie te creëren die op verschillende dragers ingezet kan worden.

Onze aanpak

We creëerden een korte, speelse logo-animatie waarin stickmannetjes centraal staan. Elk figuurtje draagt een icoontje dat symbool staat voor hun rol of expertise binnen AE. In de animatie bewegen de figuurtjes dynamisch over het scherm om uiteindelijk samen het AE-logo te vormen. Omdat de animatie slechts vijf seconden duurt en transparant is, kan deze naadloos worden geïntegreerd over foto’s, video’s en op diverse platformen. Ook de bijpassende sound werd door ons gecreëerd, waardoor beeld en geluid perfect op elkaar zijn afgestemd.

KLANT
AE
JAAR
2025

Daarnaast verzorgden we het redactionele werk voor de video’s die aan deze campagne gekoppeld zijn. Om ervoor te zorgen dat AE ook intern verder kan bouwen op onze aanpak, hebben we een medewerker van AE intensief begeleid en opgeleid om zelfstandig met de redactionele aanpak aan de slag te gaan.

Resultaat

Het resultaat is een herkenbare, dynamische en flexibel inzetbare animatie die als krachtig visueel campagnebeeld dient. Zowel op de landingspagina als in de video content vormt het een aantrekkelijk en verbindend startpunt. AE beschikt dankzij onze opleiding ook intern over extra capaciteit om hun verhalen redactioneel verder uit te bouwen, waardoor het Great Place to Work-verhaal duurzaam wordt ondersteund.

Terug naar cases