Aller au contenu

4,7

  • 5
    Vacatures
Topmenu NL
  • Blog
  • Contact
  • Vacatures
La page Facebook s'ouvre dans une nouvelle fenêtreLa page Instagram s'ouvre dans une nouvelle fenêtreLa page LinkedIn s'ouvre dans une nouvelle fenêtre
  • FR
    • NL
    • EN
Vraag een offerte aan
Medialife
Contentcreatie met impact
MedialifeMedialife
  • Services
    • Kolom 1
    • Kolom 2
  • Cases
  • Our story
  • Services

2022:

Het jaar van de livestreams

Livestreams maken al een hele tijd deel uit van ons Medialife-DNA. Het gekende éénrichtingsverkeer dat vroeger synoniem stond voor een livestream, maakt geleidelijk plaats voor een nieuwe insteek. Interactiviteit tussen de sprekers in de studio en het publiek (fysiek, digitaal of hybride) is stilaan een absolute must aan het worden.

In 2022 zagen we deze merkbare shift van monoloog naar dialoog en van klassieke naar interactie platformen. Facebook, YouTube of Vimeo moeten ondertussen de koek delen met Zoom, Teams en Google Meet.

Dit zijn we duidelijk terug in de cijfers: het afgelopen jaar gingen we 208 keer live in een Zoom-meeting, met in totaal 342.967 minuten kijktijd. De toegangsdrempel is op deze interactieve platformen dan wel lager, de productiekwaliteit is hoger dan ooit. Zo blijven we pop-up studio’s op locaties bouwen met camera’s van broadcast-kwaliteit en een team van gespecialiseerde en gepassioneerde techniekers aan de knoppen.

Maar gelukkig blijven de klassieke kanalen ook razend populair. Onze live-player op Vimeo startte maar liefst 31.000 keer in 2022. Dat komt overeen met een totale opgetelde kijktijd van 3 jaar, 71 dagen, 5 uur en 8 minuten. Dat is enorm veel content die we dankzij livestreams de wereld konden insturen.

Met zo’n indrukwekkende cijfers konden we niet anders dan een leuk overzicht maken van onze livestreams van 2022.

Dat klinkt misschien technisch, maar de meeste mensen kennen een actueel voorbeeld uit de praktijk. Denk aan Google Lens, die tekst of afbeeldingen uit je foto’s herkent, DALL-E, die visuele beelden creëert op basis van geschreven teksten of ChatGPT, de meest bekende slimme chatbox tot nu toe. Deze programma’s hebben inmiddels bij miljoenen mensen wereldwijd gezorgd voor een aanzienlijke boost in productiviteit en efficiëntie.

Let’s make some
work together!

Ontdek meer succesverhalen! Ontvang advies op maat en til jouw project naar nieuwe hoogten. Neem contact met ons op voor een persoonlijk consult.

Contacteer ons

2022: Het jaar van de livestreams

Livestreams maken al een hele tijd deel uit van ons Medialife-DNA. Het gekende éénrichtingsverkeer dat vroeger synoniem stond voor een livestream, maakt geleidelijk plaats voor een nieuwe insteek. Interactiviteit tussen de sprekers in de studio en het publiek (fysiek, digitaal of hybride) is stilaan een absolute must aan het worden.

In 2022 zagen we deze merkbare shift van monoloog naar dialoog en van klassieke naar interactie platformen. Facebook, YouTube of Vimeo moeten ondertussen de koek delen met Zoom, Teams en Google Meet.

Dit zijn we duidelijk terug in de cijfers: het afgelopen jaar gingen we 208 keer live in een Zoom-meeting, met in totaal 342.967 minuten kijktijd. De toegangsdrempel is op deze interactieve platformen dan wel lager, de productiekwaliteit is hoger dan ooit. Zo blijven we pop-up studio’s op locaties bouwen met camera’s van broadcast-kwaliteit en een team van gespecialiseerde en gepassioneerde techniekers aan de knoppen.

Maar gelukkig blijven de klassieke kanalen ook razend populair. Onze live-player op Vimeo startte maar liefst 31.000 keer in 2022. Dat komt overeen met een totale opgetelde kijktijd van 3 jaar, 71 dagen, 5 uur en 8 minuten. Dat is enorm veel content die we dankzij livestreams de wereld konden insturen.

Met zo’n indrukwekkende cijfers konden we niet anders dan een leuk overzicht maken van onze livestreams van 2022.

Wil jij in 2023 ook bedrijfstelevisie maken? Neem contact met ons op en wij zorgen voor jouw uitzending!

Medialife

+32 (0)11 91 44 45
info@medialife.be

Menu
  • Cases
  • Portfolio
  • About us
  • Vacatures
  • Contact
  • Video
  • Photography
  • Animation
  • Podcast
  • Radio
  • Events
  • Content innovation
  • Media Academy
  • Concept development
  • Social media

FacebookInstagram

Ontvang de nieuwsbrief
Naam*

© 2025 Medialife
Aller en haut
Beheer cookie toestemming

To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access information on your device. By consenting to these technologies, we can process data such as browsing behavior or unique IDs on this website. If you do not give consent or withdraw your consent, it may adversely affect certain features and functionalities.

Functional Toujours activé
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that have not been requested by the subscriber or user.
Statistics
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone usually cannot be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is necessary to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Gérer les options Gérer les services Gérer {vendor_count} fournisseurs En savoir plus sur ces finalités
View preferences
{title} {title} {title}