Read
 
Terug naar overzicht

Medialife bouwt verder aan duurzame groei met een HR-aanpak die mensen centraal zet

November 21, 2025
Medialife
5 minuten leestijd
Content agency Medialife bevestigt opnieuw zijn positie als vooruitstrevende speler binnen de sector. Het bedrijf werd recent genomineerd voor de Voka Limburg HR Award 2025, een erkenning die de inzet van organisaties in de kijker zet rond modern, mensgericht HR-beleid. Hoewel Medialife net naast de award greep, beschouwt het team de nominatie tussen Facil en VDS Vanderstraeten als een waardevol compliment en een sterke bevestiging van de weg die het bedrijf bewandelt.

HR als strategische groeimotor

Waar HR in veel organisaties een ondersteunende functie vervult, wordt het bij Medialife bewust ingezet als kompas voor groei. Die aanpak vertaalt zich in concrete systemen zoals de groeimatrix, die medewerkers inzicht geeft in hun talenten, ambities en doorgroeimogelijkheden.

“Onze aandacht voor talentontwikkeling en werkgeluk staat niet los van onze bedrijfsstrategie,” klinkt het intern. “We geloven dat sterke merken gebouwd worden door sterke mensen.”

Authentieke inclusie en welzijn op de werkvloer

Medialife zet met overgave in op authentieke inclusie, met bijzondere aandacht voor neurodiversiteit en werving op potentieel. De aanwezigheid van een in-house HR-psychologe en structurele welzijnsgesprekken maakt de aanpak uniek binnen de creatieve sector. Mentale gezondheid en groei staan er niet naast het werk, maar ín het werk.

Trots op de nominatie, gedreven voor de toekomst

“Het was een week vol emoties en pure trots,” klinkt het. “We blijven trouw aan wat we doen: mensen laten groeien, elkaar ondersteunen en samen vooruitgaan. En dat doen we morgen opnieuw, gewoon omdat we dat graag doen.”

De stevige plek in de top drie werkt vooral als extra motivatie. Medialife ziet de nominatie niet als eindpunt, maar als bevestiging dat het verder moet bouwen aan zijn mensgerichte koers.