Tijdens de MarCom-Awards 2025 werd Ciner Glass uitgeroepen tot winnaar in de categorie ‘Limburgse Marketingcampagne van het Jaar’. De employer branding-campagne Flessengeluk, ontwikkeld door Medialife, wist zowel jury als publiek te overtuigen met een warm, creatief en maatschappelijk relevant verhaal.
Erkenning voor authentieke communicatie
Flessengeluk is meer dan een klassieke employer branding-campagne. Het project vertrekt vanuit de geschiedenis van de regio en legt een warme, herkenbare link met de toekomst van de glasproducent in Lommel. De jury prees de creatieve vertaalslag, de emotionele impact en de manier waarop de campagne merkwaarde en geloofwaardigheid opbouwt bij een brede doelgroep.
“Voor ons is Flessengeluk veel meer dan een campagne,” klinkt het fier bij Medialife. “Het is het bewijs dat authentieke verhalen werken. Dat deze case nu bekroond wordt, geeft ons alleen maar meer goesting om verder te bouwen aan sterke en warme merken.”
Een sterke editie van de MarCom-Awards
Voka – KvK Limburg en haar netwerk MarCom ontvingen dit jaar opnieuw een groot aantal dossiers voor de MarCom-Awards. De jury beoordeelde de ingediende campagnes op creativiteit, effectiviteit en relevantie, waarna het publiek op de Dag van MarCom de uiteindelijke winnaar koos.
Opmerkelijk is dat Ciner Glass en Medialife deze titel binnenhaalden in een editie met bijzonder sterke concurrentie, waaronder gevestigde merken zoals KRC Genk en Stad Genk, die elk met een krachtige en zichtbare campagne naar voren traden.
Creatieve energie als motor
Bij Medialife barstte het feestje los. “Het is bijzonder fijn om te zien dat een campagne waarin zoveel hart, samenwerking en creativiteit zit, nu ook extern wordt gewaardeerd,” klinkt het. “Wij blijven intussen doen wat we graag doen: bouwen aan ideeën, met een team dat meer dan ooit bruist van energie.”
