Spring naar content

4,7

  • Blog
  • Contact
  • 5
    Vacatures
Topmenu NL
  • Blog
  • Contact
  • Vacatures
Facebook page opens in new windowInstagram page opens in new windowLinkedin page opens in new window
  • NL
    • EN
    • FR
Vraag een offerte aan
Medialife
Contentcreatie met impact
MedialifeMedialife
  • Services
    • Kolom 1
      • Video
      • Photography
      • Animation
      • Podcast
      • Radio
    • Kolom 2
      • Events
      • Content innovation
      • Media Academy
      • Concept development
      • Social media
  • Cases
    • CasesEnkele van onze sterke samenwerkingen.
    • PortfolioOntdek onze realisaties.
  • Our story
    • About usJouw mediapartner in België.
    • TeamOntmoet onze creatievelingen.
    • Our responsibilitiesOnze bijdrage aan de maatschappij.
    • ContactMeer weten? Contacteer ons nu!
  • Home
  • Services
    • Video
    • Animation
    • Photography
    • Podcast
    • Radio
    • Events
    • Content innovation
    • Media Academy
    • Concept development
    • Social media
  • Cases
    • Cases
    • Portfolio
  • Our story
    • About us
    • Team
    • Our responsibilities
    • Contact

2022:

Het jaar van de livestreams

Livestreams maken al een hele tijd deel uit van ons Medialife-DNA. Het gekende éénrichtingsverkeer dat vroeger synoniem stond voor een livestream, maakt geleidelijk plaats voor een nieuwe insteek. Interactiviteit tussen de sprekers in de studio en het publiek (fysiek, digitaal of hybride) is stilaan een absolute must aan het worden.

In 2022 zagen we deze merkbare shift van monoloog naar dialoog en van klassieke naar interactie platformen. Facebook, YouTube of Vimeo moeten ondertussen de koek delen met Zoom, Teams en Google Meet.

Dit zijn we duidelijk terug in de cijfers: het afgelopen jaar gingen we 208 keer live in een Zoom-meeting, met in totaal 342.967 minuten kijktijd. De toegangsdrempel is op deze interactieve platformen dan wel lager, de productiekwaliteit is hoger dan ooit. Zo blijven we pop-up studio’s op locaties bouwen met camera’s van broadcast-kwaliteit en een team van gespecialiseerde en gepassioneerde techniekers aan de knoppen.

Maar gelukkig blijven de klassieke kanalen ook razend populair. Onze live-player op Vimeo startte maar liefst 31.000 keer in 2022. Dat komt overeen met een totale opgetelde kijktijd van 3 jaar, 71 dagen, 5 uur en 8 minuten. Dat is enorm veel content die we dankzij livestreams de wereld konden insturen.

Met zo’n indrukwekkende cijfers konden we niet anders dan een leuk overzicht maken van onze livestreams van 2022.

Dat klinkt misschien technisch, maar de meeste mensen kennen een actueel voorbeeld uit de praktijk. Denk aan Google Lens, die tekst of afbeeldingen uit je foto’s herkent, DALL-E, die visuele beelden creëert op basis van geschreven teksten of ChatGPT, de meest bekende slimme chatbox tot nu toe. Deze programma’s hebben inmiddels bij miljoenen mensen wereldwijd gezorgd voor een aanzienlijke boost in productiviteit en efficiëntie.

Let’s make some
work together!

Ontdek meer succesverhalen! Ontvang advies op maat en til jouw project naar nieuwe hoogten. Neem contact met ons op voor een persoonlijk consult.

Contacteer ons

2022: Het jaar van de livestreams

Livestreams maken al een hele tijd deel uit van ons Medialife-DNA. Het gekende éénrichtingsverkeer dat vroeger synoniem stond voor een livestream, maakt geleidelijk plaats voor een nieuwe insteek. Interactiviteit tussen de sprekers in de studio en het publiek (fysiek, digitaal of hybride) is stilaan een absolute must aan het worden.

In 2022 zagen we deze merkbare shift van monoloog naar dialoog en van klassieke naar interactie platformen. Facebook, YouTube of Vimeo moeten ondertussen de koek delen met Zoom, Teams en Google Meet.

Dit zijn we duidelijk terug in de cijfers: het afgelopen jaar gingen we 208 keer live in een Zoom-meeting, met in totaal 342.967 minuten kijktijd. De toegangsdrempel is op deze interactieve platformen dan wel lager, de productiekwaliteit is hoger dan ooit. Zo blijven we pop-up studio’s op locaties bouwen met camera’s van broadcast-kwaliteit en een team van gespecialiseerde en gepassioneerde techniekers aan de knoppen.

Maar gelukkig blijven de klassieke kanalen ook razend populair. Onze live-player op Vimeo startte maar liefst 31.000 keer in 2022. Dat komt overeen met een totale opgetelde kijktijd van 3 jaar, 71 dagen, 5 uur en 8 minuten. Dat is enorm veel content die we dankzij livestreams de wereld konden insturen.

Met zo’n indrukwekkende cijfers konden we niet anders dan een leuk overzicht maken van onze livestreams van 2022.

Wil jij in 2023 ook bedrijfstelevisie maken? Neem contact met ons op en wij zorgen voor jouw uitzending!

Medialife

+32 (0)11 91 44 45
info@medialife.be

Menu
  • Cases
  • Portfolio
  • About us
  • Vacatures
  • Contact
  • Video
  • Photography
  • Animation
  • Podcast
  • Radio
  • Events
  • Content innovation
  • Media Academy
  • Concept development
  • Social media

FacebookInstagram

Ontvang de nieuwsbrief
Naam*

© 2025 Medialife
Terug naar boven
Beheer cookie toestemming

Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze website verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.

Functional Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Preferences
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistics
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}