Podcasts: populair & performant

Podcasts zijn ‘in’. Meer en meer mensen zijn verslingerd aan podcasts over tal van thema’s. Eigenlijk zijn het radioprogramma’s, maar dan te beluisteren via internet in plaats van live. Je publiek luistert dus wanneer het hen past. Podcasts inzetten als een vorm van content heeft een aantal voordelen.

Door luisteraars te inspireren en mee te nemen in jouw verhaal kan je ervoor zorgen dat ze zich persoonlijk aangesproken voelen. Zo vergroot je je brand awareness bij (potentiële) klanten en kan je hen aan je merk binden.

Omdat je publiek zelf op zoek gaat naar onderwerpen die voor hen interessant zijn, kan je specifiek inzetten op hun behoeften en verwachtingen. Op deze manier wordt je podcast nog relevanter voor jouw luisteraars en creëer je meer engagement en loyaliteit bij jouw doelgroep.

Een podcast is een laagdrempelig medium. In tegenstelling tot het lezen van een blog of kijken van een tutorial, kan je een podcast altijd en overal luisteren. Het is het ideale platform voor multitaskers: of je nu achter het stuur zit of aan het joggen bent, je hoeft er geen extra tijd voor vrij te maken.

Tip: nodig een gastspreker uit in je podcast. Dat is niet enkel interessant voor de luisteraar, maar zo krijg je er ook een heel nieuw publiek bij. Interviews geven is niet alleen leuk en leerrijk, je leert ook nieuwe inspirerende mensen kennen. Zo kan je ook direct je netwerk uitbreiden.