RCA & Medialife lanceren plai

Innovatiehub en content agency plai helpt bedrijven het potentieel van generatieve AI te ontdekken.

“We merken vandaag een combinatie van gezonde interesse en terechte voorzichtigheid rond generatieve AI. Veel bedrijven experimenteren met tools als ChatGPT of Midjourney maar ze doen dat zelden vanuit een concrete doelstelling of pilootproject. Met plai creëren we een veilige omgeving om gericht te experimenteren, onder begeleiding van onze experts” zegt Jente Joris, partner en digital director bij RCA.

“Samen met Medialife kiezen we bewust voor een wit blad en schuiven we de bestaande processen van contentproductie aan de kant. Door telkens te starten vanuit de vraag ‘hoe ver kunnen we vandaag kwalitatief met generatieve AI gaan’ ontdekken we maximaal de mogelijkheden en vermijden we te vervallen in het klassieke denken van manuele research en contentplanning, teksten schrijven, beelden shooten en daarna publiceren. Echt AI-first denken en werken.

De focus op content marketing is een evident vertrekpunt. Het is een ideale match tussen de creatieve en productionele expertise van Medialife en strategische en marketingskills van RCA. En voor veel bedrijven is de combinatie van continu social posts, assets voor campagnes, newsletter en andere content items genereren een tijdsintensief proces”.

“Create for today, plai for tomorrow is de basis van de innovatiehub. We zien vandaag al potentieel om op nieuwe manieren kwalitatief tekst, audio, video en zelfs avatars te creëren. Maar de impact van AI is op lange termijn veel groter. Het zal het creatieve en productieproces volledig hertekenen”, zegt Frederik Knapen, CEO bij Medialife. “Daarom nemen we onze klanten mee doorheen het volledige proces met al zijn technische facetten”. Zo ontdekken we samen het potentieel maar ook de valkuilen.” Omdat we bij plai geloven dat samen spelen het leukste is, worden alle experimenten gedocumenteerd en regelmatig gedeeld via www.letsplai.be en onze social media.