Een knallende eerste indruk
Bij de lancering van een product is het essentieel om een ijzersterke eerste indruk bij je doelgroep achter te laten. Omdat je potentiële klanten nog geen ervaring hebben met je kersverse product, is video- of animatiemateriaal een noodzakelijk onderdeel van je strategie. Beelden kunnen immers beter dan geschreven tekst de aandacht van toekomstige klanten trekken en hen informeren over het nieuwe product. Een duidelijke video kan de werkwijze en voordelen van het product op een aantrekkelijke manier demonstreren. Hierdoor wordt het gemakkelijker om het product te begrijpen en de waarde ervan te erkennen.
Aanvullende services en processen binnen dit project
Daarom ging Tectum Group samen met ons de uitdaging aan om hun nieuw product, van dochterbedrijf BossCover, op een efficiënte manier op de markt te zetten. Met het nieuwe BossCover Circular System is Tectum Group een echte pionier, omdat dit innovatieve systeem het mogelijk maakt om op een duurzame manier circulaire platte daken te maken. Omdat het ook eenvoudig demonteerbaar, herbruikbaar en recycleerbaar is, geven ze zo een sterk antwoord op de duurzaamheidseisen door middel van een erg lange levenscyclus.
Van animatievideo tot beursstand
Om dit futureproof product een vliegende start te geven, begonnen we met een animatievideo. Deze animatie toont op een heldere en knappe manier de werking, plaatsing en de voordelen van het nieuwe product. Een voordeel van deze animatievideo is dat de complexiteit van het systeem op een eenvoudige en begrijpelijke manier weergegeven wordt.
Een beurs is de ideale kans om een onbekend product in de kijker te zetten, het is immers een plaats waar veel potentiële klanten actief op zoek zijn naar nieuwe oplossingen en innovaties. Daarom nam BossCover deel aan de International Roofing Expo in Dallas, Texas en wij namen de visuals van hun beursstand voor onze rekening. Zo vielen ze niet enkel op tussen de vele standen, maar lieten ze ook een blijvende en professionele indruk achter.
Voor en achter de schermen
Vervolgens gingen we aan de slag met het organiseren van een debat tijdens een hybride livestream. Dit is zonder twijfel een strategische stap in de lancering van een nieuw product, omdat je je product tegenover vakexperts zet. Zij stralen niet enkel vertrouwen uit, maar stellen ook vragen die relevant zijn voor je doelpubliek. Ook de keuze van nieuwsanker Riadh Bahri zorgde ervoor dat het nieuwe product op een integere manier werd voorgesteld. Door op het hoofdkantoor van Tectum Group zelf onze pop-up studio te bouwen, kregen de sprekers niet enkel een rondleiding doorheen het productieproces, maar zelfs een live demo op het dak!
Om het nieuwe BossCover Circular System helemaal in de verf te zetten, kropen we tenslotte achter onze videocamera’s. Hiervoor lieten we onze drones de werkplaats binnenvliegen om het productieproces in beeld te brengen. Aanvullend lieten we in een instructievideo twee experts een dakmodel bekleden met het BossCover Circular System. Op deze manier kreeg de doelgroep niet alleen een rondleiding achter de schermen, maar ook een gedetailleerde blik op de installatie van het product.