Reuzenland? Reuzeleuk!

De reuzencultuur is één van de oudste tradities in Vlaanderen. Sint-Truiden heeft maar liefst zeven volwaardige reuzen, die helemaal klaar zijn om zich te laten zien! Dit werd gekozen als het nieuwe uithangbord van deze fiere fruitstreek. Zij belichamen de eigenheid van de regio, en zijn helemaal verweven met de fruitteelt. De reuzen dragen dan ook namen die verwijzen naar verschillende fruitsoorten: appel, peer, kers of aardbei.

Doorheen de mooie groene wandelroute Cicindria staan verschillende reuzenstoelen verspreid. Met deze campagne brengen we de fruitreuzen tot leven op verschillende mooie plekjes langs het wandelpad. Op elke stoel is ergens een QR-code verstopt. Wanneer deze code gevonden en gescand wordt, speelt er een filmpje van deze stoel waar een 3D-geanimeerde reus op of langs de stoel de kinderen toespreekt.

KLANT
Stad Sint-Truiden
JAAR
2022

Aanvullende services en processen binnen dit project

3D
Animatie
Persona-lisation
Video
Character design

Uitgelichte details / speciale zaken in dit project

We gaven elke reus een eigen karakter. Op basis hiervan geeft de reus een opdracht mee aan de kinderen. Deze moeten ze uitvoeren onderweg naar de volgende reuzenstoel. De laatste reus vraagt hen om een selfie te maken, waarna alle reuzen achter hen verschijnen en mee poseren voor de foto.

Naast ons animatieteam werd ook Sharkbytes (onze digital & online afdeling) ingeschakeld. Zij zorgden dat de verandering van achtergrond en het verzenden van de foto op een efficiënte, geautomatiseerde manier gebeurd. Analytische gegevens geven onze klant inzicht en helpen met het evalueren van de campagne.

Deze campagne heeft als doel de nieuwe toeristische wandeling in Sint-Truiden op de kaart te zetten. Dankzij de integratie van QR codes met daarachter 3D animaties worden ook de jongste bezoekers gemotiveerd om de streek te ontdekken.

Bekijk hierboven de kennismaking met de eerste reus, Elsanta

Terug naar video cases