Spring naar content

4,7

  • Blog
  • Contact
  • 5
    Vacatures
Topmenu NL
  • Blog
  • Contact
  • Vacatures
Facebook page opens in new windowInstagram page opens in new windowLinkedin page opens in new window
  • NL
    • EN
    • FR
Vraag een offerte aan
Medialife
Contentcreatie met impact
MedialifeMedialife
  • Services
    • Kolom 1
      • Video
      • Photography
      • Animation
      • Podcast
      • Radio
    • Kolom 2
      • Events
      • Content innovation
      • Media Academy
      • Concept development
      • Social media
  • Cases
    • CasesEnkele van onze sterke samenwerkingen.
    • PortfolioOntdek onze realisaties.
  • Our story
    • About usJouw mediapartner in België.
    • TeamOntmoet onze creatievelingen.
    • Our responsibilitiesOnze bijdrage aan de maatschappij.
    • ContactMeer weten? Contacteer ons nu!
  • Home
  • Services
    • Video
    • Animation
    • Photography
    • Podcast
    • Radio
    • Events
    • Content innovation
    • Media Academy
    • Concept development
    • Social media
  • Cases
    • Cases
    • Portfolio
  • Our story
    • About us
    • Team
    • Our responsibilities
    • Contact

AI is here to stay

De technologie van de toekomst

Hoewel het een relatief jonge technologie is, is artificiële intelligentie of kortweg AI niet meer weg te denken in onze steeds meer digitaliserende wereld. Deze technologie bestaat in vele vormen en we zijn er al langer mee bekend. Zo zijn je smartphone ontgrendelen door je gezicht te tonen of de nieuwe serie die Netflix je aanraadt op basis van je voorbije kijkgedrag beide voorbeelden van AI. Ook hologrammen, gecreëerd door ronddraaiende lichtstralen, zijn enkel mogelijk dankzij AI. Het is echter nu, met de opkomst van onder andere verschillende chatboxen, een veelbesproken onderwerp dat snel tractie wint. We maakten er al eerder een grapje over, maar wat houdt artificiële intelligentie nu precies in?

We vroegen ChatGPT zelf om een korte uitleg:

“Artificiële intelligentie (AI) is een vorm van computertechnologie die menselijke intelligentie nabootst. Het doel van AI is om machines te creëren die taken kunnen uitvoeren die normaal gesproken door mensen worden gedaan, zoals beslissingen nemen, problemen oplossen en communiceren met mensen. AI maakt gebruik van machine learning-algoritmen en statistische modellen om te leren van gegevens en patronen te identificeren. AI heeft toepassingen in diverse gebieden, waaronder gezondheidszorg, transport, veiligheid, onderwijs en entertainment”.

Dat klinkt misschien technisch, maar de meeste mensen kennen een actueel voorbeeld uit de praktijk. Denk aan Google Lens, die tekst of afbeeldingen uit je foto’s herkent, DALL-E, die visuele beelden creëert op basis van geschreven teksten of ChatGPT, de meest bekende slimme chatbox tot nu toe. Deze programma’s hebben inmiddels bij miljoenen mensen wereldwijd gezorgd voor een aanzienlijke boost in productiviteit en efficiëntie.

Ontmoet AI, onze nieuwe collega

Met onze grote passie voor innovatie en toekomstgerichte technologieën, kunnen we bij Medialife uiteraard niet anders dan AI met open armen te verwelkomen en in te zetten waar mogelijk. Dit doen we op relatief laagdrempelige manieren, zoals bijvoorbeeld automatisch gegenereerde transcripties en het upscalen van oude beelden, maar ook voor meer geavanceerde taken zoals faceswaps, voice cloning en het automatisch verwijderen van een achtergrond. We volgen al een tijdje de ontwikkelingen binnen Artificiële Intelligentie nauwgezet op en experimenteren frequent met verschillende toepassingen. Bovendien zijn we actief op zoek naar de juridische grenzen en hebben we ons grondig verdiept in synthetische rechten en het wettelijk kader rond AI in de audiovisuele sector.

De nieuwste AI mogelijkheden toegepast

AI was een tijd lang een underdog binnen Medialife, maar dankzij de snelle evoluties zijn er momenteel al een hoop automatische en creatieve implementaties mogelijk. Wie creatief omspringt met AI kan een hele wereld van mogelijkheden openen. Daarom zetten we AI in om onze creatieve ideeën om te zetten naar de werkelijkheid. Hoe kunnen we deze diverse intelligente tools integreren? We illustreren met een paar voorbeelden hoe divers de toepassingen kunnen zijn.

Zo hebben we reeds diverse gepersonaliseerde video’s gemaakt, waarbij bezoekers of kijkers op een persoonlijke manier werden benaderd of toegesproken en gepersonaliseerde content kregen voorgeschoteld. Voor Visit Sint-Truiden konden kinderen een selfie nemen met geanimeerde reuzen, die dankzij AI op de juiste plaats tevoorschijn kwamen. Maar ook tijdens het Happy Rebel Festival konden de medewerkers van Accent dankzij een faceswap AI de gezichten van hun collega’s herkennen in bekende muziekclips.

Dit is slechts een greep van de potentiële toepassingen. We bekijken de mogelijkheden voor gezichtsherkenning in onze fotografie (uiteraard met respect voor de privacy wetgeving), zodat tijdens events iedereen automatisch de beelden van hem-of haarzelf toegestuurd krijgt. We zijn volop bezig met het proces van stemmen te klonen, zodat voice-over opnames op een snelle en efficiënte manier kunnen gebeuren. De volgende stap is dat je bedrijf een ‘persoonlijke’ stem kan geven. AI zal je telefoon kunnen beantwoorden, berichten inspreken en gasten kunnen verwelkomen met jouw bedrijfsstem. De mogelijkheden lijken nu al eindeloos en het volle potentieel van artificiële intelligentie is nog (lang) niet bereikt.

Let’s make some
work together!

Ontdek meer succesverhalen! Ontvang advies op maat en til jouw project naar nieuwe hoogten. Neem contact met ons op voor een persoonlijk consult.

Contacteer ons

De technologie van de toekomst

Hoewel het een relatief jonge technologie is, is artificiële intelligentie of kortweg AI niet meer weg te denken in onze steeds meer digitaliserende wereld. Deze technologie bestaat in vele vormen en we zijn er al langer mee bekend. Zo zijn je smartphone ontgrendelen door je gezicht te tonen of de nieuwe serie die Netflix je aanraadt op basis van je voorbije kijkgedrag beide voorbeelden van AI. Ook hologrammen, gecreëerd door ronddraaiende lichtstralen, zijn enkel mogelijk dankzij AI. Het is echter nu, met de opkomst van onder andere verschillende chatboxen, een veelbesproken onderwerp dat snel tractie wint. We maakten er al eerder een grapje over, maar wat houdt artificiële intelligentie nu precies in? We vroegen ChatGPT zelf om een korte uitleg:

“Artificiële intelligentie (AI) is een vorm van computertechnologie die menselijke intelligentie nabootst. Het doel van AI is om machines te creëren die taken kunnen uitvoeren die normaal gesproken door mensen worden gedaan, zoals beslissingen nemen, problemen oplossen en communiceren met mensen. AI maakt gebruik van machine learning-algoritmen en statistische modellen om te leren van gegevens en patronen te identificeren. AI heeft toepassingen in diverse gebieden, waaronder gezondheidszorg, transport, veiligheid, onderwijs en entertainment”.

Dat klinkt misschien technisch, maar de meeste mensen kennen een actueel voorbeeld uit de praktijk. Denk aan Google Lens, die tekst of afbeeldingen uit je foto’s herkent, DALL-E, die visuele beelden creëert op basis van geschreven teksten of ChatGPT, de meest bekende slimme chatbox tot nu toe. Deze programma’s hebben inmiddels bij miljoenen mensen wereldwijd gezorgd voor een aanzienlijke boost in productiviteit en efficiëntie.

 

Ontmoet AI, onze nieuwe collega

Met onze grote passie voor innovatie en toekomstgerichte technologieën, kunnen we bij Medialife uiteraard niet anders dan AI met open armen te verwelkomen en in te zetten waar mogelijk. Dit doen we op relatief laagdrempelige manieren, zoals bijvoorbeeld automatisch gegenereerde transcripties en het upscalen van oude beelden, maar ook voor meer geavanceerde taken zoals faceswaps, voice cloning en het automatisch verwijderen van een achtergrond. We volgen al een tijdje de ontwikkelingen binnen Artificiële Intelligentie nauwgezet op en experimenteren frequent met verschillende toepassingen. Bovendien zijn we actief op zoek naar de juridische grenzen en hebben we ons grondig verdiept in synthetische rechten en het wettelijk kader rond AI in de audiovisuele sector.

 

De nieuwste AI mogelijkheden toegepast

AI was een tijd lang een underdog binnen Medialife, maar dankzij de snelle evoluties zijn er momenteel al een hoop automatische en creatieve implementaties mogelijk. Wie creatief omspringt met AI kan een hele wereld van mogelijkheden openen. Daarom zetten we AI in om onze creatieve ideeën om te zetten naar de werkelijkheid. Hoe kunnen we deze diverse intelligente tools integreren? We illustreren met een paar voorbeelden hoe divers de toepassingen kunnen zijn.

Zo hebben we reeds diverse gepersonaliseerde video’s gemaakt, waarbij bezoekers of kijkers op een persoonlijke manier werden benaderd of toegesproken en gepersonaliseerde content kregen voorgeschoteld. Voor Visit Sint-Truiden konden kinderen een selfie nemen met geanimeerde reuzen, die dankzij AI op de juiste plaats tevoorschijn kwamen. Maar ook tijdens het Happy Rebel Festival konden de medewerkers van Accent dankzij een faceswap AI de gezichten van hun collega’s herkennen in bekende muziekclips.

Dit is slechts een greep van de potentiële toepassingen. We bekijken de mogelijkheden voor gezichtsherkenning in onze fotografie (uiteraard met respect voor de privacy wetgeving), zodat tijdens events iedereen automatisch de beelden van hem-of haarzelf toegestuurd krijgt. We zijn volop bezig met het proces van stemmen te klonen, zodat voice-over opnames op een snelle en efficiënte manier kunnen gebeuren. De volgende stap is dat je bedrijf een ‘persoonlijke’ stem kan geven. AI zal je telefoon kunnen beantwoorden, berichten inspreken en gasten kunnen verwelkomen met jouw bedrijfsstem. De mogelijkheden lijken nu al eindeloos en het volle potentieel van artificiële intelligentie is nog (lang) niet bereikt.

 

Technologie vs creativiteit

Vandaag ligt artificiële intelligentie aan de basis van vele technologieën in vele sectoren. De toepassingen ervan maken taken makkelijker, efficiënter en goedkoper. Wie denkt dat AI snel de wereld zal overnemen en alle jobs zal vervangen, vergist zich echter. Deze nieuwe technologie kent wel degelijk limieten, vooral de artistieke toepassingen kunnen het werk van de menselijke geest en creativiteit niet overnemen. AI leent zich, dankzij de ijzersterke patroonherkenning, helemaal niet voor originele creaties. Kortom, de combinatie van de snelheid en intelligentie van AI samen met een creatief brein, dat geeft vonken. Benieuwd hoe deze nieuwe technologie verder zal ontwikkelen? Wij ook! Daarom houden we de vinger aan de pols en volgen de evolutie en mogelijkheden ervan op de voet.

Wij helpen je graag met het creëren van deze technologische magie. Neem contact met ons op en met plezier zullen wij je gids in de wondere wereld van AI zijn!

Medialife

+32 (0)11 91 44 45
info@medialife.be

Menu
  • Cases
  • Portfolio
  • About us
  • Vacatures
  • Contact
  • Video
  • Photography
  • Animation
  • Podcast
  • Radio
  • Events
  • Content innovation
  • Media Academy
  • Concept development
  • Social media

FacebookInstagram

Ontvang de nieuwsbrief
Naam*

© 2025 Medialife
Terug naar boven
Beheer cookie toestemming

Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze website verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.

Functional Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Preferences
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistics
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}