Video did not kill the radio star

Als productiehuis zijn we gepassioneerd door storytelling door middel van beelden en geluiden. Omdat we het visuele altijd onder de aandacht brengen (logisch met zoveel fantastische realisaties), blijft het geluid onterecht verwaarloosd achter. Een tijdje geleden brachten we al een ode aan podcasts, nu is het de tijd om radioreclame in de schijnwerpers te zetten.

Waarom? Jouw boodschap op de radio is nog steeds een effectieve manier om jouw bedrijf en producten onder de aandacht van een groot publiek te brengen. Volgens recente onderzoeken luistert bijna 90% van Vlaanderen wekelijks naar de radio. Het is met andere woorden nog steeds een populair medium met een enorme aantrek. Net door het grote en diverse publiek lijkt het misschien geen efficiënte manier om te adverteren.

Gelukkig kunnen we de luisteraars per radiozender en -programma indelen. Natuurlijk is het ook mogelijk om je advertentie door radiogolven te laten verspreiden op tijdstippen waarop jouw doelgroep naar de radio luistert. Dankzij deze segmentatie is het bereiken van een gerichte doelgroep wel mogelijk.

Radio is een auditief medium. Doordat er geen beelden geproduceerd moeten worden en we daarboven over een ontzettend getalenteerde inhouse stemactrice beschikken, kan jouw boodschap relatief snel en kosteneffectief worden geproduceerd.

Kortom, het verhaal van jouw product of bedrijf via radio communiceren blijft een snelle, krachtige en doeltreffende manier om jouw doelpubliek te bereiken.

Jouw stem ook laten horen op radio? Neem dan contact met ons op!