Lekker lokaal

In deze video die we voor de Provincie Limburg hebben gemaakt, stond het belang van de korte keten centraal. Concreet betekent dit een duurzaam afzetsysteem waarbij het aantal tussenliggende schakels tussen producenten en consumenten zo kort mogelijk wordt gehouden. Een korte keten zorgt ervoor dat de ecologische voetafdruk wordt verkleind en stimuleert tevens de lokale economie. Op deze manier wordt een win-winsituatie gecreëerd voor zowel producenten als consumenten, en vinden verse en kwalitatieve producten beter hun weg naar de lokale gemeenschap.

Daarom ging Tectum Group samen met ons de uitdaging aan om hun nieuw product, van dochterbedrijf BossCover, op een efficiënte manier op de markt te zetten. Met het nieuwe BossCover Circular System is Tectum Group een echte pionier, omdat dit innovatieve systeem het mogelijk maakt om op een duurzame manier circulaire platte daken te maken. Omdat het ook eenvoudig demonteerbaar, herbruikbaar en recycleerbaar is, geven ze zo een sterk antwoord op de duurzaamheidseisen door middel van een erg lange levenscyclus.

KLANT
Provincie Limburg
JAAR
2023

Aanvullende services en processen binnen dit project

Drone
Voice over

Uitgelichte details / speciale zaken in dit project

Om de boodschap van de korte keten kracht bij te zetten, hebben we zorgvuldig gekozen voor een aantrekkelijke combinatie van visuele en auditieve elementen. De opnames vonden plaats op vijf verschillende locaties, waaronder een boerderij, een hoeveslagerij, een fruitbedrijf, een eierproducent en een kaasmakerij, verspreid over verschillende Limburgse steden. We maakten gebruik van een scala aan filmtechnieken, waaronder onder andere droneshots en quick cuts.

Video’s hebben het vermogen om emoties op te wekken en een blijvende indruk achter te laten, niet alleen door beelden, maar ook door geluid. Daarom hebben we naast een versie in het algemeen Nederlands ook een voice-over opgenomen in het Limburgs dialect. Op deze manier benadrukken we de authenticiteit en spreken we letterlijk de taal van de doelgroep.

Terug naar video cases